Friday, May 29, 2009

Meet my Future-In-Law...(",)

Yup,tomorrow,saturday,may 30, 2009,i'll meet my future-in-law.Scared??Yes, i do. After a long wait with my boy, finally we reach to the date. At the beginning, my mom allowed me to go alone.However, she changed her mind last week. 

Mak : Ami jgn nk g sorg. Nnt ayah tnye, nk cakap ape?

Me   : Mak ckpla ami g uma kwn.

Mak : Kalau nk pegi bole, tp kne ajak kwn skali. Kalau ade kwn, bru bole tdo sna.

Me   : Ok2. Nnt ami tanye nana ngn bdk2 len.


Dats how my mom gave her permission. So, i called my boy and told him the condition.



Boy : So gurl, cane, mak bg x?

Me  : Bole boy, tp kne ade kwn yg ikutla klu nk tido sna.

Boy : Mcm tu plak. Boy dh bgtau ayh yg kte nk blk kg sabtu dpn.

Me  : Yelah syg, gurlkn perempuan, so mane ble lepas camtu je. Klu gurl nk g sorg pn, kne g       ari  blk ari la.

Boy : Ala, xkn g ari blk ari je. Mcm x proper je. Kjap sgt. bru smpi dh kne blk. Klu camtu, cbe syg tnye emi (a.k.a nana), mayB die nk ikut.

Me  : Ok2, gurl tnye die. MayB pling lmbt gurl bg decision ari rbu dpn.

Boy : Ok. Hrp2 jd. Amin.

Me  : Amin.


Fortunately i met nana on dat day. I told her my plan. She was not so sure coz mayB her brother will not let her go. So, i waited for her decision. However, no luck on my side though. And then, i began to ask dila, apek b, apek k n ira. None of them can accompany me. I was at wit end. So i
told my boy that we needed to go wif plan B. He reluctantly accepted the decision. I told him that, it's better something than nothing. 

So, yesterday i told my mom dat it's going to be only a one day trip. Pegi ari blk ari. 

Mak : Nak pegi jugak ke?

Me   : Kenala mak. Ami dh jnj dh. Ayah die pn dh tggu. So, kitorg g ari blk ari.

Mak : Ishk, risau tol mak nk bg kau ikut. Takut pape nnt. Dahla blk mlm. Nnt ayh tnye lg.

Me   : Dah xde org nk ikut. So, knela cmtu.

Mak : Klu camtu, mak jela ikut, mak bkn wat ape pun ari sabtu. Msk sebelum pg. 

Me  : Mak betul ni nk ikut??X main2kn??

Mak : Yelah, ble jln2.Klu mak ade, bole blk malam.

Me   : Mak betul ni??

Mak : Iyelah..

Me   : Ok, amie call die, bgtau nak nk ikut skali.


Yahoooooooooooooooooo!!!! My mom wants to follow us! That's great!!! You are the best mom!! I told my boy, he was happy. Yeye, mak ikut!!!mak ikut!!! Hehe..so childish. I dont care coz u know wat, i have the most sporting mom in the world.huhu...So, tomorrow at 730am, 3 of us will be off to jengka, phng. Hopefully the journey is gonna be smooth. Doakn kami slmt smpi ek..Until then, daa~...(",)

No comments: